Friday, December 31, 2010

Kisah hantu di bulan puasa. Oh ye bulan puasa.


Hahahah. Mari kita ketawa dahulu. Fifah one of my former housemate tag benda (gambar di atas) ni dekat Facebook. Memang peristiwa itu sungguh kelakar dan tak dapat nak di lupakan. Sesiapa yang terlibat turut sama komen dan terbukak lagi satu cerita. Ini semua masa aku still freshie lagi. Masa semester 1 diploma.

Kisah pertama : Tajuk - Hantu di bulan puase
Si Hantu : Fifah, Fifi, Farhana Zaini, Kak Pah
Mangsa si Hantu : Saya, Sidah, Atiq (tapi lepas Atiq kena dia masuk dalam list Si Hantu)
Lokasi : Kolej Puncak Perdana (rumah tingkat 2)


Nama pun hantu bulan puasa. Mestila jadi masa bulan puasa. Macam biasa aku, Sidah, dengan Atiq pergi kandang lepak makan waktu berbuka. Lepak sampai malam around 8 above lah. Then Atiq nak balik dulu. Aku ngan Sidah sambung lepak. Pastu Fifi kot mesej suruh balik tolong matikan desktop Fifah sebab die lupa nak matikan. Takut nanti fifah marah. diorang semua konon pergi tolong MPP siapkan banner semua. Aku ngan Sidah kelam kabut balik tapi malas nak terus balik rumah. Pergi lepak bilik TV.

Mesej Fifi cakap nak duduk dekat bilik TV dulu. Diorang suruh balik jugak. Cakap kunci ada dekat paip depan rumah. Aku balik sorang sebab nak matikan desktop jea pon. Bila sampai depan rumah nak tunduk ambil kunci, dengar suara mengilai. Tengok rumah kiri kanan macam gelap jea kalau nak anggap rumah orang lain yang bising sebab rumah aku memang gelap. Sumpah terus menggigil dan lari kepada Sidah semula. Tapi terfikir ini bulan puase.

'Sidah aku dengar suara orang gelak la. Takut.
'

Sidah pun dah lain macam. Kitorang balik rumah berdua. Dengar lagi. Terus turun tangga dan mesej Atiq cakap nak pergi rumah MPP tu. Takut punye pasal. Atiq cakap takpayah. Kak Pah ada dekat rumah Dayah. Rumah Dayah atas rumah kitorang jea. Kak Pah pun turun dengan tak bersalahnya.

'Kak Pah kitorang takut. Kitorang dengar. Betul Kak Pah.'
'Korang jangan. Aku pun takot ni.'

Yela Kak Pah. Kau pun takut. =.= Dah bertiga ni terus naik rumah. Sampai depan rumah Fifi terus bukak pintu suruh masuk. Aku, Sidah dengan Kak Pah masuk. Aku paling depan dan aku menjerit paling kuat sebab aku nampak ada hantu sebelah meja belajar aku. Dekat tepi desktop ada hantu jugak. Dekat luar balkoni pun ade. Dalam bilik pun ade. Haa. Banyak tak hantu dekat rumah aku. Sambil di iringi latar muzik belakang suara mengilai hantu. Sumpah time tu rasa nak pengsan sebab terkejut sangat tapi tak sempat pengsan diorang bukak lampu. Sambil gelak gelak. Demm! Aku terkena. Serius rasa nak pergi lempang muka sorang sorang.

Sidah jangan cakap lah. Terus diam. Dekat tangan aku ade choki choki 2 bungkus. Sambil aku tergamam dan terkejut aku bagi sorang sorang choki choki tapi Sidah taknak. Baik tak aku bagi orang coklat lepas dah kenekan aku? Baik kan? Tak lama lepas tu baru aku boleh gelak. Tapi Sidah memang muka ketat habis. Tak senyum tak ape. Yang si hantu semua ni semua takut dah. Tak habis habis cakap sorry. Haaaa tahu korang takut kitorang marah. Kalaulah antara kitorang ade sakit jantung dah mati dah. Siapa nak tanggung. Yang Kak Pah tadi bajet penakut padehal orang pertama kena adalah Atiq sebab die dah balik awal. Jadi masa Atiq kena Kak Pah one of the hantu hantu tadi.


Kisah kedua :

Bersambung nanti. Tak larat nak taip dah. :D

Happy New Year Everyone!

No comments: