Wednesday, June 8, 2011

Sudah Sebulan

Genap sebulan dah aku kerja. Alhamdulilah. Rasa macam cepat jea. Ce teka apa aku dapat genap sebulan aku kerja? Gaji? Itu memang dapat. Baru masuk tadi. Hihihi. Seronok pulak dapat rasa gaji hasil titik peluh sendiri. :)

Aku dapat demam. Heee tapi alhamdulilah. Dugaan. Genap sebulan aku kerja terus demam. Aku mula keja 5 Mei haritu. 5 Jun aku demam. Tekak dah mula tak selesa hari sabtu lagi. Ahad tu pulak cuti. Terus tak bangun. Gagahkan diri bangun mandi jea. Lepastu tidur. Malam baru mak bawak pegi klinik sebab esok kena kerja tapi dapat MC sehari. Hari ni alhamdulilah dah boleh berjalan cuma sotset selsema dengan batuk jea tak habis lagi. Tapi tak bape best sebab kena layan customer dalam keadaan tak sihat macam ni.

Mak cakap
Orang tak biasa keje. Sekali keje macam tu la sakit sakit badan. Demam. Haa macam tu lah mak dengan ayah keje cari duit.

Dan hanya mampu tersenyum. Sebelum tu pon kena jugak.
Angah dah ada keje, duit broadband bayar sendiri lah. Along dia bayar die punye dah.

Senyum lagi. Teeeheeeee. Ok sekarang saya sudah faham bagaimana rasa orang susah bekerja. Sebelum ni paham dah tapi kali ni lagi betul betul faham. Tadi dapat gaji pun duk kira itu ini. Macam tak cukup. Tapi selagi tak membazir, mesti cukup punya lah.


Btw thanks korang yang follow walaupun berzaman tak update. Heeee.

Ohh Emi Adila tanya kenapa kena tukar email ke gmail eh? Sebab katanya pasni google dah tak kasi guna blog free ke camne tah. Dah lupa. Heee tapi lebih kurang macam tu lah. So kena tukar gmail. 1 lagi FaraaF tanya kenapa takda grant admin privileges? Ada mesti ada dik tapi kena cari balik. Kadang kadang dia hilang. Buat step tu betul betul :)

No comments: