Monday, March 7, 2011

D.U.I.T

Sebenarnya saya suka duit. Siapa tak suka duit kan? Mak selalu cakap :

Angah kalau bagi duit tak menolak.

Ya betul. Itulah saya. Hahahah. Kalau ada duit pun, bila mak tanya nak duit tak, i'll never said taknak. Mak ayah memang paham sangat perangai saya. Tapi kadang kadang bila fikir kesian mak ayah bagi duit padehal duit sendiri ada. Tapi nak buat cmne. Can't help it. Yelaa. Mak ayah ade tanggungan lain. Nasibla yang masih belajar saya dan adik sahaja. Abang dah habis belaja so pegi cari keja. Macam saya ada income lain sebab ada loan. Adik mana ada. Harap mak ayah la tapi yang budak tu pulak kedekut. Tapi jimat. Haaaaa. Dan dia pun tidak pernah menolak duit malah sering meminta balik duit yang di pinjam. Ish ish ish. :D

Jadi saya rasa macam nak kerja jea cuti semester nanti. At least kalau saya nak berbelanja ada duit poket sendiri. Plus saya nak bayar duit sewa dan bil lagi. Saya pun ada tanggungan. :D
Bila ada duit, tak adalah menyusahkan orang lain. Bila ada duit boleh la berjimba. Hahahah. Jadi di mana saya mahu kerja cuti ini? Taknak la jauh sangat. Sekitar Shah Alam pun dah cukup ok asal ada transport seperti bas.



Ada orang cakap saya belaja penulisan tapi nanti nak bukak nursery. Ada masalah ke?





No comments: