Wednesday, June 30, 2010

Fasa Baru Dunia baru

Hey. Lagi 2 hari sebelum fasa baru saya bermula. Perasaan macam macam ada. Takut, seronok, cuak, malas, geram, segalanya di sini. Bhaha. Dulu masa mula mula nak diploma pon macam ni jugak. Tapi waktu tu memang la takut sebab takde kawan sekolah sama sama pegi sana sini. Yang ada kawan baru dari seluruk pelusuk Asia Tenggara.(melampau)
Excited mak nokk~

Ijazah kali ni suppose saya xdelah nak gabra sangat ke sebab kalau ade MMS(bukan msj bergambar) saya at least ada kawan kawan yang dah kenal 3 tahun.

Zaman diploma :
- Handphone mak pegang.fine.
- Kawan baru yang semuanya hot. Saya tak.fine
- Pergi MMS sorang sorang dan buat muka blur pandang awek dan pakwe hot.fine
- Muka masih freshie.fine
- Zaman masih single. Eh tak. Baru lepas break off.fine

Zaman ijazah
- Handphone sendiri pegang.
- Kawan dah kenal boleh gelak tawa baring tidur sesama.
- Kalau ada MMS boleh pergi sama sama.
- Muka dah tak freshie SPM lagi tapi bertambah fresh dengan lemak lemak.
- Zaman tidak single sebab i ade bf taw? :P



Tapi yang best masa diploma 3 tahun sebab rumah/kolej. Macam duduk apartment taw? Sila jealous. Kalau korang duk berhimpit satu bilik asrama 4 orang dengan katil, meja belajar dan toilet jauh dari bilik dan kene tunggu giliran atau bangun pagi sebab nak mandi cepat.

TETTT. Kami tak. Macam duduk rumah sewa tapi rumah sewa yang tak perlu di bayar. Sukahati kaulah nak buang elektrik ke air ke lepastu tiba tiba elektrik takde. Line telefon pun takde.


Sekarang tidak lagi. Saya terpaksa duduk luar sewa rumah. Baru angan angan nak duk kolej sebab kalau lambat bangun tak kelam kabut nak pegi kelas. Plus takyah buang duit bayar sewa rumah bulan bulan. Plus lagi keselamatan terjamin sebab ada pak guard yeehaa. Tapi rumah sewa saya pun ade pak guard tapi tak yeeehaaa la. Tapi sewa rumah boleh jimat bab makan sebab boleh masak. Yang tu best. :)




Namun begitu saya sedih. Kawan saya paling sporting dah nak kahwin. Tapi saya tetap bahagia dan gembira demi kebahagiaan dia. Saya mendoakan supaya kawan saya akan happy dan bahagia dengan hubby dia. Wah bestnye. Sok time graduation bawak laki. Kalau dah rezeki bawak anak dalam perut. OMG OMG.


I love you so strong Sidahku


Bawah ni satu satunya gambar yang saya masih simpan dan mengandungi (hehe) kawan pertama saya di Puncak Perdana.


Yaww. :P


Well. Apa apa pun saya kena move on kan? So :

2 comments:

Adam Raiz said...

bkn lg suka ke kalu takde pak guard?? :P

Farhana Anuar said...

pak guard ni ade baik dan buruk nye.

boleh jage keselamatan. juga boleh menggatal. hehe. :P

tak kisah la janji saya selamat. huhu.