Friday, November 9, 2012

La Tahzan : Jangan Bersedih

Ketika tertimpa satu musibah, anda harus melihat dari sudut yang paling terang darinya:ketika seseorang memberi anda segelas air limau, anda perlu menambah sesendok gula ke kedalamnya, ketika mendapat hadiah seekor ular ambil saja kulitnya yang mahal dan tinggalkan bahagian tubuhnya yang lain; ketika disengat kala jengking, ketahuilah bahawa sengatan itu sebenarnya membezakan kekebalan pada tubuh anda dari bahaya bisa ular.

Kata kata diatas aku ambil dari buku La Tahzan;Jangan Bersedih;Don't Be Sad. Aku beli buku tu masa bebeday aku Rabu kelmarin. Aku memang nak sangat buku tu. Alhamdulilah dapat jugak. Tapi yang aku beli version kecik punya. Ada yang besar. Setakat ni aku baca sangat sangat la motovate diri aku. Aku memang nak cari buku ni masa aku tengah down dulu tapi asal nampak tapi tak beli. Asal jumpa kat library tapi tak sempat baca betul betul. Sekarang baru dapat. Mesti ada hikmah kan?

Pada yang nak motivasi diri, yang sedang sedih sedih tu, buku ni memang sesuai untuk anda. Anda takkan rugi membaca buku La Tahzan. 

:)

1 comment:

merpatisejoli45 said...

mcm best je bku ni. nk beli la nt. hehe :)